9 november- dressyr

idag gick de så himla bra att rida, gud vilken underbar häst. jag hittar nya knappar på han varje dag längtar som en gud på att hitta alla små underbara och magiska knappar på honom.

idag red jag iallfall i ridhuset, hade tänkt att rida i skogen men vart alldeles för mörkt så hann tyvärr inte ut. men det gjorde inte så mycket att vara i ridhuset heller eftersom det gick så super duper bra. i början var han spänd och pigg, knäppte bara av huvudet och jobbade inte alls med kroppen men efter lite om och men fick vi igång hela kroppen. en tjej i stallet emma hjälpte mig lite också och då gick de ännu bättre och han var verkligen super. vi jobbade mycket på volten och ställa in och ut och de gick super han var riktigt låg och fin i nacken och jobbade på ännu mera med kroppen än innan. man kände verkligen hur han tog i i galoppen, det största problemet just nu är väl att hans bogar sticker ut lite här och var men de fick vi också bukt på efter lite om och men. kan säga att han var riktigt duktig på att ta stödet i handen men han får för sig att han ska gå under hand ibland men så fort man smackar på honom lite kommer han till rätta igen och går som en riktigt klocka. hans tempo var inte alls lika stressat som de brukar vara vissa tillfällen. han lyssnade riktigt bra på mina halvhalter och mina andra hjälpor. säger bara stort plust till underbara hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0