8 november- går dagen

igår på schemat stod det markarbete/hoppning. igår så red jag tillsammans med min kompis anna, vi hjälptes åt att plocka fram alla hinder stöd och bommar tillsammans. man kan säga att vi tog ut alla bommar och la dom i ridhuset och sen börjde vi pyssla ihopp allting. vi gjorde så att vi hade bommar så man kunde jobba över bommarna fast som i en serpentin så man jobbade mycket på att ställa och sedan rakställa, vi hade även en oxer vid snettigenom.

man kan säga att igår gick de både bra och mindre bra. vi började ju med att ta bommarna och han gick fint över dom behöver bara gå i lite lägre form så han jobbar mera med ryggen annars var han skit duktig. vi började sedan lägga upp till ett kryss där vi hade bomövningarna, så det var bom kryss bom, bom ungefär och de var för att kunna försöka hålla samma tempo eftersom thriller taggar till 100000 det gick faktiskt rätt så bra kunde gått bättre men ska inte haka upp mig på de. efter att vi hade kört krysset några gånger vart han bara mer stressad och mer taggad så det vart inte någon riktigt ridning kändes det som. ett tag sprang han bara och slängde med huvudet samtidigt som jag blir hård i handen och blir irretarad över att det inte riktigt funkar som jag vill (för att jag sätter alldeles för höga krav på mig själv vid ridningen). men så fort man börjar prata lugnt med honom kommer han ner i ett helt annat tempo och blir mera samlad och lyssnar mera. men sen fortsätter de fram och tillbaka mellan dom tempona. men de är ingenting jag ska behöva haka upp mig på för han är inte så mycket hoppad dom senaste 5 åren, så det här kommer vi lösa galant med mycket träning och en lugnare emelie. men i slutet var becca där och hjälpte mig massor och jag vart lugnare och allting vart bättre så vi hoppade oxer på 1 m och det gick skit bra. har inte sätt thriller så svettig innan, det rann från schabraket och han var helt dy blöt på halsen.



orange= bommar
svarta= oxer
svarta prickar= hinderstöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0