30 november- bästa,bästa

jag är en mycket lycklig foder värd, älskar hästen över hela mitt hjärta han är fantastiskt.

idag gick det iallafall skit bra han var riktigt duktig. i början var han lite stressad och ville inte riktigt ge efter i traven men i skritten gick han skit fint. efter lite övertalning gick han riktigt fint i traven också. blev lite stressad vissa tillfällen men de är oftast när vi missförstår varandra och det blir fel. men han var iallfall en riktigt duktig kille. galopperade även lite idag och han var en pigg polle men släppte efter riktigt fint i galoppen också och jag vart riktigt glad, duktiga häst. i fredags när jag red honom så hade han knappt något övertramp utan gick nästan i samma fotspår hela tiden men idag var han riktigt duktig och trampade på skit bra och fick till det riktigt bra. efter ridpasset pussade jag iallfall hono massor, stretchade honom också och han tycker det är riktigt skönt han ser verkligen avslappnad och nöjd ut efter.

det som jag är gladast över är att han är frisk och inte har ont mer. men idag har gjort en deal med anna att jag ska rida barbacka i 3 veckor från och med nu. under dom här 3 veckorna får jag rida med sadel en gång i veckan hah. det är skit bra för både mig och thriller, kommer nog bli riktigt intressant kan jag tänka mig. så nu är det dags att bygga balans och benmuskler för men del och vackra och fina rygg muskler för thrillers del.

 
världens bästa häst!! älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0