28 november- ingen bra dag

usch och fy idag har de inte varit någon bra dag. vaknade vid kl 8 och redan vi kl 9 var jag i stallet, mamma följde med upp och mockade thrillers boxs så mockade jag tspons box eftersom becca var i globen. men min dåliga dag började när jag kom till stallet jag hade världens huvudvärk och när man mockar åt thriller är de hur lätt som helst. men nej, nej tspon hade skit och piss överallt typ och jag vart skit irreterad hah, men efter lite om och men fick jag till de och allting belv mysigt och fint. efter stallet vart det vidare till jobbet där jag mockade typ 11 boxar och jag ville bara dö!! var så himla trött och huvudvärken släppte inte.  slutade iallfall vid 2-3 typ och då vart in till stan fixa saker sen var jag hemma igen vid 6 och då vart jag sur för jag ville se globen på tv men då var jag tvungen att gå till stallet och rida. så var lite sur innan men vart självklart mycket gladare när jag såg en vacker häst som stod med spända öron. så började fixa honom sen vidare in till ridhuset och han var skit rädd för allting hoppade från  höger till vänster för allt och ingenting. när jag sedan skulle börja jobba honom var han skit stum i munnen och bara sket i mig där uppe på ryggen. han stretade mest bara emot till en början sen gick han skit fint i typ 10 min sen vart han tokig. han är så himla pigg och har så mycket energi så han var helt galen i ridhuset ville inte alls arbeta utan ville helst bara ha av mig ifrån ryggen? man kan inte tro de om honom för han är alltid annars genom snäll men inte idag inte. vi satt iallafall och bråka om de i kanske 20 min och efter lite om och men gav han sig och då slutade jag och hoppade av. var iallfall glad att jag tog sadeln idag annars skulle jag aldrig suttit kvar, knappt att jag gjorde de med sadel haha.

är också skit lycklig för vi ska få speglar i vårat ridhus!! fyfan vad skönt se allt så man slipper sitta och glo på hästen och sen vet man aldrig hur han går riktigt så ska verkligen bli hur skönt som helst med speglar. tror ridningen kommer bli lättare på ett sätt när man ser lättare ser vad man ska göra och inte göra.


pucko, jag älskar dig hur mycket som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0