27 november- ridskola

japp idag som alla andra fredagar så ska jag vara på hageby ridskola för att rida och ha teori. kan iallfall säga att jag trivs riktigt bra där och toppen ridlärare enligt mig. fick iallfall ha en liten häst vi namn kasper, det var den mest tjurigaste och argaste häst i boxen jag varit med om. men de är ganska förstårligt eftersom han har blivit misshandlad innan. men några gånger trodde jag att jag skulle få en sprak eller ett bit sår, men klarade mig alldeles utmärkt. vi red iallfall mycket över gångar idag och de gick faktiskt bra han var bara lite tråkigt eftersom han var väldigt hård i munnen + att han inte ville ställa sig riktigt. men i slutet så gick det iallfall riktigt bra och han lyssnade hur bra som helst. han var så gullig för när han tyckte att det var jobbigt så sparkade och det var så gulligt, då vet jag iallfall att jag fick ut något ut av de hiih.

men efter ridskolan blev det att gå hem slänga i sig något och äta sen vidare till stallet där jag myste bra länge med min älskling spolade av benen borstade mockade och sen RED jag. tro de eller ej men de gjorde jag. han har sätt så himla fräch och fin ut så jag red faktiskt och kan säga att han markerade inte ett dugg. skritt jobbade honom först sen travade jag lite och ingen markering alls super bra. red även utan sadel som jag ska göra nu i 1-2 veckor ska bli riktigt intressant. känns iallfall skönt att han mår bra i sin ben eller vad de nu var, lite vila och massage gör alltså susen. men efter ridpasset så tog jag in honom och stretchade honom och de tyckte nog han var riktigt skönt. ska försöka få till de som en vana att stretcha honom efter varje ridpass.


UNDERBARA HÄST !!<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://experience.webblogg.se/ bilder från event ex. victoria secret till kultur ex. mecka läs & kommentera :)

2009-11-27 @ 20:51:02
Postat av: Anonym

http://experience.webblogg.se/ bilder från event ex. victoria secret till kultur ex. mecka läs & kommentera :)

2009-11-27 @ 20:51:03
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Fin blogg :)



Har du defekt färgseende? Om du inte vet, gå in på min blogg och få svar på det. Har nämligen en liten test på blogge där du får reda på om du har defekt färgseende eller inte. Kommentera sedan gärna om hur testet gick :).



Tack, hoppas du får annars en trevlig kväll :)

2009-11-27 @ 20:52:40
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Christina

Åh, vilken vacker häst!

Så fint huvud han har och vackra ögon.

Vilken tur du har som har en så fin häst :)

Kram/Christina

2009-11-27 @ 20:57:59
URL: http://chrystina.blogg.se/
Postat av: Christina

Det kan jag förstå att du är! :D

Önskar att jag hade häst också, älskar verkligen ridning eller bara vara i stallet och mysa med hästarna :)

Det är tyvärr inte min rottweiler utan det är Kimba som jag fotograferade åt hennes uppfödare, vill dock ha en egen rottis - rasen är underbar :)

2009-11-27 @ 21:30:57
URL: http://chrystina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0