17 november- skogsridning

idag vart det en sväng i skogen. tog upp han ifrån hagen och bad min syster gå med honom för att kolla om jag såg någonting och jag gjorde faktiskt inte de som tur va. så jag tog in han i spolspiltan och började spola av benen och borsta och så och kände igen benen riktigt noga och benen var varken varma eller svullna, dom var inte de igår heller så de var ju tur.

men tog mig en sväng i skogen, syster var snäll och gick brevid eftersom jag bara skulle skritta. han var jätte duktig och gick i väldigt fin form. vi var ute i ungefär 60 min så vi skrittade en bit iallfall. och vi gick knappt på några stigar och de gick super bra det också. jag hade ju även bestämt mig för att jogga honom 10-15 min i ridhuset för att få känna hur han kändes i traven. och min syster såg inga markeringar eller något och det kändes mycket bättre än vad det gjorde igår för den delen också han kändes lite konstig i vänster varvet men inte alls som igår, han var iallfall super duktig. nu slipper jag iallfall oroa mig över att det var något allvarligt och det känns riktigt skönt. ska upp till stallet och massera honom igen, min massage gjorde susen hihi.

min syster filmade även en liten filmsnutt idag som jag hade tänkt att lägga in senare, om de vore intressant? 


en vacker bild från idag, mysigt i skogen. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0