17 november- nej tack

nu är det faktiskt så att jag inte behöver andras hjälp och råd och speciellt inte såna hjälp och råd som låter som om jag vore ''dum i huvudet''.

jag vet gått och väl att man inte ska rida en häst som har ont. men nu är det så att igår var han varken svullen eller varm om benen och därför trodde vi att det satt i bakdelen. men vi trodde bara att han var stel för han brukar var stel och han kunde även haft lite träningsvärk från stuts hoppningen i lördag vem vet? så jag masserade honom igår och han såg mycket bättre ut när jag tog upp honom från hagen sen började skritta ut i skogen och han markerade inte ett dugg och var jätte fin och de var därför jag gick in i ridhuset för att kolla om han markerade någonting i traven. och det kändes som sagt ingenting i höger varvet men började känna lite i vänster varvet. så jag gjorde de inte för att han skulle få ont utan att få veta vad det kan ha varit och nu vet jag vad det är och vet hur jag ska behandla det. och han har troligen en sträckning och jag ska massera och GÅ men honom inte RIDA. och kolla hur det blivit bättre på lördag. så nu vet ni varför och vad och allting..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0