17 november- ändrade planer

jag var ju i stallet förut och tog in hästarna, snälla syster var med och hjälpte mig så de inte skulle ta så lång tid. jag tog in thriller först så han fick ställa sig och mumsa i sig sin mat medans jag tog in dom andra. när alla hästarna var intagna tog jag ut thriller i gången och började massera honom med arnika på bakdelen och sen masserade jag resten utav kroppen utan arnika. kan säga att han riktigt njöt utav att få massage han stod och gäspa och bara tyckte livet var hur bra som helst. när jag masserade hans hals la han sitt huvud på min axel och de var så himla mysigt. jag stod och masserade honom i ungefär 45 min och ingen var i stallet så stod och små sjöng lite då och då. stod även och borstade ett bra tag efter massagen och thriller bara njöt ännu mer.

har även pratat med en av mina vänner och hon tycker att jag bara ska gå med honom fram tills på lördag och fortsätta massera honom och de som jag har gjort innan. för om han har sträckt sig så är de inte så bra och inte så skönt för honon om man ska hålla på och trava på honom. så ska börja gå imorgon sen torsdag vila och fredag ska jag gå igen. på lördagen ska ja hoppa upp och jobba honom lite och även trava för att kolla hur han är i traven. och på söndagen ska hon komma till mig och hjälpa mig tömköra thriller. så så ser hans schema ut nu. men är ändå väldigt lättad över att han har blivit så bättre bara över en natt och tack vare massagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0