16 november- jogging

ser ni redan nu vart det ändring på schemat vart ingen direkt ''dressyr'' utan bara lite jogging.

det vart så att när jag kom in till ridhuset kändes han lite konstig när jag skrittade men trodde bara han var stel eller lite träningsvärk kvar ifrån i lördags när vi hoppade stuts och trodde det skulle släppa. så jag startade och börja trava honom och han kändes bara ännu konstigare och jag vart orolig. men jag hade världens tur eftersom anna in så bad att hon kollade på honom när jag travade och hon såg att han markerade men inte att han haltade utan att det satt mera i baken. men jag forsatte att jogga och efter lite om och men så slutade han markera och gjorde de bara mindre och mindre. han gick även i skit fin form idag verkligen lång och låg i nacken joggade bara kanske 20-30 min men det var faktiskt en skillnad från början till slut så det beror nog på stelheten. men så från och med idag ska jag massera honom i en veckas tid för jag tror verkligen att det är för att han är så stel av sig. + att jag inte har användt skritt/ländtäcke när jag ridit eller varit ute och ridit eftersom jag inte har någonting och tror de var lite därför också att han har blivit kall och han är rätt så stel om man inte värmer upp honom tillräckligt. så ska få låna ett skritttäcke utav anna nu så ska jag köpa ett eget på torsdag på ullared. så den här veckan blir bara en lugn vecka för honom, hoppas att det blivit bättre tills imorgon eftersom jag masserade honom i kanske en halvtimma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0