15 november- skogen/ridhuset

idag vart det en blandning av både skogen och ridhuset. meningen var egentligen att jag bara skulle rida ut men vart tyvärr inte riktigt så. jag kom illafall till stallet vid 12:30 någon gång och då gick jag ner och hämtade honom på direkten sen upp till spolspiltan för att spola av benen.

jag började iallfall rida ut vid 13:30 någon gång och red ute ett tag allting gick jätte bra vi mest bara gick runt lite mitt i skogen och klättrade lite och han var jätte duktig. sen såg han någonting i skogen (jag vet inte vad han såg) och han blev verkligen hysterisk och bara gör en tvär vridning och sticker skenar iväg åt andra hållet med lila mig på ryggen. vet inte riktigt hur många grenar jag fick i ansiktet. han lugnade ner sig efter ett litet tag men var fortfarande väldigt väldigt spänd och stressad. jag började skritta hemmåt på grusvägen och han sätter fart igen och vart helt hysterisk jag bestämmde mig då för att gå in i ridhuset och göra honom lugnare. när jag kom in i ridhuset var han som en fijolisträng. vi var väl i ridhuset kanske en halvtimma och han vart inte mycket lugnar utan stretade mest bara emot och var väldigt spänd och stressad fortfarande. tyckte faktiskt synd om honom att han var så himla uppjagad utav det som hände i skogen. men jag satt och trälade och försökte i en halvtimma sen gav jag upp, jag vet att man inte ska ge upp men jag var så hungrig och blir bara irreterad och ville inte börja ''bråka'' med honom ännu mera om han redan var stressad och uppjagad. jag försökte iallfall jobba honom i lite lugnare temo i traven men han bara sprang och hans ben var både åt höger och vänster.

vi får ta nya tag imorgon alla har sina dagar och idag var det tydligen våran dag.


du & jag är på väg mot toppen min prins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0