14 november- stuts

idag vart det att hopp upp ur sängen redan vi klockan 07:00 imorse ingen sovmorgon för min del inte. som jag skrev igår så skulle jag till åby ridskola och vara funktionär på tävlingen det ingår ju i våra skol betyg. jag var iallfall den som pratade i micken hihi. var lite stammig till en början men tror jag vart lite bättre i slutet.

på rid schemat idag så hade jag bestämmt att det skulle vara stuts. det är ju en bra övning för honom eftersom han gärna springer i 100 km i timmen mot hindret men nu så gick de inte så bra att springa så snabbt mellan hindrerna eftersom han skulle ramlat i sånt fall, det är ju även en bra lösgörnings övning.

 det gick iallfall bra idag det gick inte super bra men det gick inte dåligt heller så jag är nöjd med lila pojken idag. jag vet ju faktiskt inte heller om thriller har hoppat stuts innan men tog mig modet till att göra det iallfall. vi började bara med att ha bommar på marken först och det vart lite konstigt tyckte thriller och han behövde tänka lite extra så vart lite extra jobbigt. men vi hoppade en gång sen la upp ett hinder sen hoppade en gång till och la upp den andra tills alla var uppe.  ville inte slänga upp allting på direkten för att sätta press på honom jag ville helst bara att han ska vänja sig vid bommarna och att vi ska hitta rytmen tillsammans. det gick iallfall bra han hade en fin rytm och lyssnade riktigt bra på mina halvhalter och var inte alls lika stressad och på som förra gången han var riktigt duktig så vi har kommit en bit redan nu. jag har tyvärr en pinsam sak att berätta jag ramlade av honom första gången idag hihi. vi hade tagit upp alla stuts och höjde lite ocjh thriller kom alldeles för snabbt på sen hoppade vi första stutset och andra hindret drar han på en tvärnit jag flyger av och landar på backen inget mera än de. jag skadade mig inte iallfall och mår bra. tyvärr så vart thriller lite nojig och tappade sitt sjävförtroende men jag fortsatte och hoppa och han vägrade 2 gånger sen hoppade han de galant med lite övertalning. jag ville bara hoppa det igen så att det gick bra för att avsulta ritten med en bra magkänsla och så han fick tillbaka sitt självförtroende och jag lyckades. så jag är nöjd med honom och tycker att både han och jag bara blir bättre och bättre hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0