13 november- busa i ridhuset

idag följde mamma med mig upp till stallet och hjälpte till, hon måste ju lära sig. sen när tävlingarna startar då behöver jag henne varje sekund hihi. men det är ju som sagt hans vilo dag idag men jag släppte honom faktiskt i ridhuset så han fick springa av sig lite och kan säga att det var något han uppskattade. han sprang och bocka som en tok (tur att jag satte på skydden). sen vart det in till stallet igen och borsta och mysa och det var faktikst min duktiga mamma som gjorde de medans jag mockade. varje fredag så är det fredags mys för underbara hästen så han fick massor utav halm och lite extra hö och hösilage gillades mycket utav lila thriller. han stod så stolt i stallet och tuggade samtidigt som jag stod och pussa och myste med honom, han är verkligen guld värd. tror faktiskt inte jag kommer kunna hålla mig ifrån honom hela kvällen så ska nog ditt senare och mysa och pussa honom ännu mera.

imorgon blir de faktiskt en tidig morgon eftersom jag ska vara på åby ridskola klockan 08:30 på morgonen, vi ska vara funktionärer på åbys tävling det ingår i våra betyg som vi kommer få i skolan så det är bara att gå ditt med ett leende och kolla på alla andra som tävlar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är jätteroligt att följa bloggen, jag läser den varje dag! Det är kul att läsa hur engagerad och duktig du är Emelie. Ni passar verkligen jättebra ihop och verkar ha det både roligt och mysigt tillsammans. Men det är väl ändå mamma som ska mocka, hahaha:) Kram Anna

2009-11-14 @ 10:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0