12 november- allt i allo

idag vart det ett pass i ridhuset igen. jag gjorde lite allt möjligt idag kan man säga var liksom inte sugen på att sätta mig och göra honom totalt slut. så jag plockade fram 3 st bommar och 3 hinder stöd som jag ställde på lång sidan. det var ett galopp språng mellan varje hinder, var inte så högt eftersom vi inte skulle ''hoppa'' idag utan bara göra lite lydnad så han lyssnade på mig så hade bara 40 cm. och det gick jätte bra med honom och han lyssnade verkligen på mig när jag gjorde halvhalter och ''sticker'' inte alls lika mycket mot hindret som han brukade göra, han brukade ''sticka'' emot bommar ibörjan när vi körde markarbete men nu var han jätte duktig på att lyssna. jobbade även på att ställa i hörnen och mycket övergångar och han lyssnade jätte bra och var inte alls stressad.  han lyssnade hur bra som helst. han var lite gullig för när jag skulle plocka fram alla stöd och bommar så satte jag tyglarna under käkremen så han kunde gå fritt och han började springa och bocka som en tok och jag förstod inte riktigt vad som hände, haha. och han brukar alltid bara gå efter mig men inte idag inte då var han på hugget. han brukar komma så fort jag ropar på honom men den här gången struntade han i mig och bara sprang och busa. jag gick jaga honom och sen slänga mig och ta tag i täcket men token sprang fortfarande men efter lite mutning kom han till mig. han är allt för underbar den hästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0