10 november- ute i skogen

idag vart det iallfall att ta sig ut i den vackra skogen. kom hemifrån skolan vid 11-12 så passade på att slänga i mig något att äta sen fort vidare till stallet för att jag hade planerat att thriller skulle ha rullat sig och var jätte skitig. men det visade sig att jag hade fel han hade knappt någon lera på sig och då vart jag förvånad istället, hans hage är trots allt rätt så lerig och han hade inte ens lera på benen. men det gjorde ju inte mig någonting iallfall. min syster följde även med ut i skogen så jag slapp vara helt ensam. skrittade bara idag eftersom min syster var med kan ju liskom inte bara galoppera ifrån henne. men jag red mycket bland träden och inte alls mycket på stigarna och han trampade på riktigt fint med bakbenen. vi jobbade även i lågform i skogen och de gick också riktigt bra. meningen var att vi skulle klättra i skogen men vi red fel och kom ut där vi inte visste vart vi var så hittade inte så mycket klätter backar så det var tyvärr inte så mycket klättring som jag hade önskat. men jag gick iallfall över varenda ner fallit träd jag såg så hans bakben kom igång riktigt bra. vi fick även gå i mycket lera idag och de tycker verkligen inte thriller. han protesterade en hel del i början men gav sig efter vi hade gått lite i leran. ibland vart han även så duktig att han inte märkte när vi gick i lera så han gick normalt, duktig häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0