29 december 2009

two steps forward one step back.
i love you my magic horse, toghether we can handle everything.  
idag har de varit mycket på schemat. jag har varit i linköping och shoppat kläder från 11:30 till 16:00 var helt slut i kroppen och i huvudet efter att ha kommit hem men det var bara att sätta på sig stall kläderna och gå upp till thriller. var på dåligt humör innan men jag vart glad när jag såg thrillson lika glad som alltid i boxen. mockade och allting han stod i boxen medans jag mockade, tjockisen ville äta hihi. 

dagens ridpass vart ännu en gång i ridhuset, börjar bli lite enformigt. men jag ahde iallafall sadel på thriller idag och en dressyr sadel också, thriller var väldigt, väldigt snygg i de dreglade nästan, anna också hihi. som ni kanske inte visste så har thriller ingen sadel som passar och det är därför jag har ridit barbacka. när han markerade och haltade och allting var de på grund utav sadeln klämde på hans rygg så hans muskler klämdes. så det var inget fel på hans ben eller något utan det var sadeln som klämde, typiskt. men idag så skulle jag testa med annas sadel och den ligger okej på honom + att jag hade en iläggningspadd under sadeln men han markerade ändå bara i traven inget i skritten men ändå, det var inte speciellt kul. han är ju liksom skit duktig utan sadel och de är inga större problem. ringde iallafall equiteraputen och hon ska komma ut i helgen och titta på honom igen, så det blir super. så fram tills helgen blir det att vara i skogen ska ta en promenad i skogen med honom imorgon bara på en timma men resten utav dagarna ska vi rida i mysiga skogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0