15 december 2009

you are right for me.


var i stallet för kanske en timma sen, fixade i ordning allting i stallet som mocka la in mat och de. slängde även in extra halm så han får det mysigt under dagen och kvällen. jag känner mig även lite extra lycklig för att det snöar ute och det ska förhoppnings ligga kvar tills jul och lite efter de och det blir ju jätte mysigt. speciellt att rida i skogen med massor utav snö. hoppas verkligen på det blir massor utav snö tills i helgen så man kan rida ut. ska även ringa hovslagaren och be han komma ut och sätta på thriller snösulor, hoppas verkligen han gör det. det brukar inte skapas styltor så länge de inte är kramsnö ute så om han inte hinner kommer till helgen hoppas vi på att det inte blir kram snö för jag vill verkligen verkligen rida ut. men innan jag började mockade och de i stallet var jag nere och krama och puss på thriller i hagen tog även med mig hösilage som han kunde stå och äta på tills dom kommer in vid 3 ungefär.

funderar på att börja ge thriller lucern, för att kolla om han går upp i vikt. luchern är ju fetare än vad korn och betfor är och en del hästar går upp av luchern och en del inte. men för att thriller ska kunna bygga muskler behöver han mera att bygga på han är inte undernärd eller något sånt utan jag tycker bara han behöver gå upp lite till. så hade tänkt att börja med de till nästa månad. självklart kommer han gå på korn & betfor också.
vad tycker ni om luchern? går några av era hästar på de? och någon speciell anledning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0