6 december- hel dag i stallet

idag har det varit en lång och mysig dag i stallet. kom till stallet vid 10:30 eftersom jag och anna bestämde oss för att vi skulle ut och rida vid 11:00 men när klockan var 11:15 var de ingen anna i stallet för hon hade försovit sig. så hon kom till stallet vid ungefär 11:45 eller något och då vart det sätta på alla saker och sedan rida ut i skogen. både jag och anna red barbacka duktiga tjejor är vi allt. vi red iallfall i 1½ och det var jätte mysigt solen sken på oss hela tiden tyvärr så kom vi inte till alla bra klätter backar vi ville komma till för att ko hagen var stängd men får hoppas att vi har bättre lycka nästa gång. vi ''badade iallfall'' eller liksom inte thriller men annas häst vicktor stod med hovarna i vattnet och plaskade och tyckte livet var toppen medans thriller försökte spela fjollig? fast han egentligen inte var de. men eftersom jag är så pass envis så hade jag ett mål att fram eller bakbenen skulle vara i vattnet innan jag gick därifrån envis som jag är så fick jag som jag ville. efter ungefär 20 min protest och halv stegrande häst så backade jag faktiskt i honom och då så kom bakbenen i men var lika snabbt uppe ut vattnet igen. men huvud saken var att jag fick i dom, det var trots allt målet hihi. efter ridturen tog vi lite portärtt kort på vicktor och thriller sen fortsatte vi med stall sysslorna som att mocka och allt sånt slängde i mat och de. sprang hem och åt en macka sen var jag tillbaka efter 20 min igen i stallet och pysslade. jag hjälpte anna att smörja hennes utrustning, så vart verkligen en hel dag i stallet från 11:00 till 17:30 och jag bara älskar att vara i stallet.

här får ni ett smakprov på bilderna vi tog idag, fler kommer när anna har skickat.


världens bästa och vackraste häst, jag älskar dig.


Kommentarer
Postat av: josse

så fiin:)

2009-12-07 @ 11:07:52
URL: http://uunderstatment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0