4 december- mindre lyckat

idag gick det inte alls bra att rida. skulle egentligen inte ha ridit idag men eftesom speglarna och de kom upp sent igår kväll så ville man ju testa dom hihi. ångrar de nu men men inte så mycket att göra åt. det gick inte alls bra att rida idag vi var inte överens plus att jag mådde lite illa efter att jag kanske ridit 10 min så allting kändes piss rättare sagt. fast han har faktiskt gått som en riktig klocka flera dagar i rad nu så då får de faktiskt gå dåligt. men annars var han super mysig i stallet och de och ja slängde in massor utav halm och hö som han fick smaska på min lila älskling.

idag var jag även på hageby ridskola som varje fredag. vi hade typ ridprov? inte riktigt prov men hon bedömde så man fick se vad som var bra och inte bra. sen red man två hästar man bytte typ efter halv lektionen. hade först pepsi de gick skapligt hon var seg som bara den så fick snärta till henne några gånger med pisken och göra lite halvt ponny skänkel och de var något hon absolut inte gillade hon sköt rygg och hela faderulan. men annars gick de bra försökte göra henne så lösgjord som möjligt tror jag lyckades rätt så bra. men sen efter halva lektionen bytte vi hästar och jag fick ha en häst vid namn zenator, har ridit den 2 gånger innan och den är verkligen skit mysig. gick riktigt bra och jag fick med hans bakdel hela tiden och han arbetade på rikigt fint. han har annars en stor tendens till att bara knäppa av och tappa bakdelen men idag hittade vi några knappar. han var iallfall lite mera fram för skänkeln så man inte behövde driva för kung och foster land. tänkte att jag skulle skriva bedömningarna min ridlärare skrev om mig på dom här två hästarna det är bra att kolla tillbaka och se hur man var nu mot framtiden. så kommer både skriva de bra och de dåliga haha, ingen ide att hålla in på de alla har sina brister. hade även ett vanligt prov om hur man longerar hinder typer avstånd takt bla,bla,bla och tror de gick riktigt bra de också. de får vi se nästa vecka hihi.

 
puss på thriller för att han är bäst vad han än gör. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0