3 december- allting går så bra.

och som dom senaste dagarna så var thriller bäst idag också, världens bästa häst säger jag bara.

idag vart det ridhuset igen börjar må lite dåligt över hur mycket han har behövt gå i ridhuset senaste tiden. men de får bli ändring på till helgen för då ska jag faktiskt köpa broddar. gick iallfall jätte bra idag också jobbade ungefär likdant som igår bara att jag hade lite mera övergångar och de och han lyssnade riktigt fint. gjorde så att jag red serpentin bågar först i galopp och sen slulle jag ta några skritt steg sen fatta galopp igen. men fick tyvärr inga skritt steg utan han bara taktade. så då började jag köra serpentin bågarna i skritt sen göra halt på medelinjen istället och de funkade skit bra sen ökade jag de lite och började trava och sen ta några skritt steg. det kanske tog 2 serpentiner sen gick de prima och han lyssnade på direkten och taktade inte ett dugg utan skrittade bara och då vart det mycket beröm. i slutet när jag travade av så kände man verkligen hur mycket han arbetade med kroppen han är så himla duktig. efter ridpasset så släppte jag ut honom i hagen och tog med mig både hö och hösilage som han fick mumsa på medans han stod i hagen. efter jag släppt ut honom hagen gick jag hem och åt sen tillbaka till stallet igen för att ta in hästarna. idag var det skönt för de var bara 3 st hästar att ta in med thriller så det gick snabbt och enkelt. stod och myste med honom lite eftersom allting redan var mockat och klart eftersom jag gjorde det innan jag red.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0