29 december 2009

nu ska han bli rund om magen.

igår var jag och mamma och handlade foder till thriller. vi brukar bara handla korn egentligen men eftersom jag har funderat lite på luzern så fick det också följa med hem. köpte även B vitamin och lite grejor så nu får vi se om de blir någon skillnad det är iallafall något jag hoppas på. det är ju inte alltid luzern hjälper men på en del hästar går ju upp i vikt, hoppas på att thriller är än sån häst. ska börjar ge 5 dl torr luzern som jag sedan blöter efter ridpasset idag och imorgon för att kolla om han äter de o.s.v och så han vänjer sig. vem vet han kanske tycker de är dunder äckligt och vill inte ha alls. men det hoppas jag inte händer för då vet jag inte vad jag ska göra haha. jodå finns några mer lösningar men håller mig helst till den här varianten lagom mycket pengar att slänga ut tycker jag om jag får säga mitt.

thriller foder stat ser ur såhär just nu:
han har ju fri till gång till hö/hösilage men efter som
jag inte alltid är i stallet hela dagarna så måste de ju stå fasta siffror.

morgon- 5 dl korn, 5 dl betfor, 1 mått mineraler.
              4 kg hösilgae,  2 kg hö

eftermiddag-
5 dl korn, 5 dl betfor.
                    3 kg hösilage 2 kg hö.

kväll-
5 dl korn, 5 dl betfor. 
          4 kg hösilage 2kg hö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0