26 december 2009

i love you.
dagen började med att försova sig. skulle varit i stallet klockan åtta men vaknade vid 07:55 så kom till stallet vid ungefär 20 över snabba mig på som bara den. när jag väl var i stallet var anna också där och fixade med victor eftersom jag skulle följa med och kolla på när dom skulle träna för caroline carlstedt. dom skulle träna klockan 11 så jag tänkte att jag kunde rida och de innan så det var gjort. kom ut till ridhuset vid tjugo i nio ungefär och var där helt ensam det var skit skönt.

idag på ridpasset gick thriller som en riktig klocka och jag börjar äntligen få styr på mina händer och så fort dom är där dom ska och bara plockar lite går han som en gud. idag arbetade jag mycket med övergångar och att fortfarande hålla honom i form och det gick super och han var jätte duktig. tränade även några gånger på halterna och det var inga problem alls. jag har aldrig tänkte på hur mycket jag styr och arbetar med mitt säte märkte de idag när jag gjorde volter och liknande jag gjorde de inte med händerna utan med mitt säte och mina skänklar det är ju helt underbart det blir så mycket lättare. thriller verkar var en sån häst som lyssnar mera på sätet och skänklarna en själva tygel taget och det är ju jätte bra. han taktade faktiskt inte en ända gång idag inte ens en gång jag var hur lycklig som helst när jag kom på det efter ridpasset. och kan säga att handskarna min pojkvän köpte till mig var gudomliga så himla sköna. men thriller var i en gud idag och jag är hur lycklig som helst, världens bästa häst. nu ska jag vidare till stallet igen för att mocka han tyvärr inte de förut. helst vill man inte gå ut i de här ruskväder, blä. men får iallafall träffa och pussa på thrillson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0