20 december 2009

you are the best.

idag vaknade jag vid 10 åt frukost sen upp till stallet och mockade och fixade iordning sen gick jag ner och tog in thriller, borstade av honom och allt sånt sen. sen vart det att linda och göra han lite fin eftersom vi skulle fotas idag, vi hade lite otur att det började snöa jätte mycket och jätte stora snöflingor precis typ när jag började rida lite innan de.

jag red iallafall på fältet och tror att det uppskattades utav thriller. han var väldigt pigg och på och ville helst bara galoppera, eller vad säger du becca? men han var skit duktig också men vart mest oseriöst eftersom han var lite på och inte riktigt ville koncentrera sig på vad jag gjorde utan ville helst bara springa snabbt? men vissa stunder vart han riktigt fin man kan väl säga att han behövde lyfta lite extra på benen eftersom det var rätt så mycket snö och det tyckte han var jobbigt. men han gillade även att galoppera fort, fort haha han tog i med alla sina muskler han hade och han frustade som jag vet inte vad, kul tyckte han iallafall att det var de kan ingen neka. angelica becca syster red även där på sin häst tekila och hennes var också väldigt på fast hennes häst bockade, becca filmade tekila och fick med en riktigt snygg film när tekila bockade och angelica höll sig kvar fast hon var barbacka tyvärr höll hon sig inte kvar andra gången för tekila stack och sedan ställde sig på stället och bockade av henne. tekila kom iallafall lös och jag fick panik och försökte ta mig av thriller men smart som jag är hade jag gjort två st dubbel knutar + att jag hade satt i hopp kardborre snörena så de tog sin lila tid, jag tänkte nog inte speciellt mycket på säkerheten kändes det som haha. men tekila sprang fram till thriller så becca tog tekila och jag sprang till angelica med thriller och slängde mig typ i snön och drog upp angelica i min famn hon var iallafall vid liv, haha. hon hade ont i ryggen och skrapmärke på hakan och kinden tror jag men inga större skador, skönt det. men efter avramlingen gick vi alla 3 för att trava av i ridhuset istället och kan bara säga thriller var en riktig gud han var så himla duktig, blir så himla stolt över honom.

filmer och videosar kommer efter jag har varit och hämtat dom hemma hos becca. hände något konstigt förut när jag var där och förde över mera än 200 hundra bilder som tog typ 2 timmar. men efter mycket om och men trodde vi att vi hade fått dom på en skiva men nej tyvärr det hade vi inte, himla skit. men ska dit igen och hoppas på att dom fastnar på skivan då för i sånt fall kommer det upp en eller annan bild och film.


Kommentarer
Postat av: Josse

jag längtar över att få se:D

2009-12-20 @ 23:10:38
URL: http://uunderstatment.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag älsar min häst ibland asså xd

2009-12-21 @ 09:57:21
URL: http://teamtekila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0