2 december- bästa hästen

idag var thriller bäst, bäst, bäst och återigen bäst!! han har blivit så himla duktig och jag också för den delen. vi hittar bara närmare och närmare varandra för varje ridpass och det är så himla kul.

idag red jag iallfall i ridhuset idag, hade tänkt rida ut men kom på att smarta emelie hade glömt att köpa broddar så blir att åka göra de i helgen. men då vart det ett pass i ridhuset och han var riktigt duktig. han hade fin och samlad skritt och trav redan från början utav passet var inte alls några större problem. jobbde som sagt mycket på vägarna och de idag och kan säga att det bara går bättre. gjorde även lite öppnor och skänkelvikningar och det gick också riktigt bra, har en riktigt stjärn häst. men idag jobbade vi även på galoppen också. i början sprang han mest iväg men efter att ha gjort mycket volter och jobbat mycket på mitt volten med att minska och öka volten så gick det riktigt prima. han hade en lugn och harmonisk galopp och arbetade skit fint med hela kroppen. gjorde lite förvänd galopp och det gick rätt så bra han ville helst byta galoppen. men när jag ställde honom tvärtemot de hållet vi skulle åt när ni red snettigenom gick det skit bra och han höll den galoppen jag ville. vi jobbade även med att galoppera ta några rena skritt steg och sedan fatta galopp igen. vart inte riktigt som jag tänkt mig han var skit pigg och taktade istället för att ta några få rena skritt steg. så istället för att låta honom takta så takt/skirttade jag tills det blev ren skritt och det tog väl lite mer än ett halvt varv sen vart det ren skritt och då var det bara fatta galopp igen. så blir att öva mycket på de nu. men han var iallfall super duper bäst idag och jag längtar redan tills imorgon hihi.


BÄSTA, BÄSTA, BÄSTA, BÄSTA <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0