19 december 2009

whitout you i would not be anything.
skulle till stallet på morgonen egentligen men vart ändrade planer så kom ditt vid ungefär 2 tiden, mockade och gjorde fint i boxen la in mat och de sen tog jag in honom vid 3 tiden så han fick äta. becca skulle egentligen tagit kort på mig och thriller i snönen men det hann tyvärr bli lite halvmörkt så vi struntade i de och tänkte fota imorgon istället.

men jag skrittade ut i skogen med rebecca och hennes syster angelica, vi skrittade ut i 20 min sen vart det in i ridhus och forsätta rida, var bara jag som var i ridhuset då. jag passade på att ta fram bommar och tog fram 9 st bommar som jag la som man rider serptentiner. 3 bommar på varje serpentin sväng eller hur man ska förklara de. det gick rätt så bra tyvärr så stämde inte avstånden efter ett tag för han sparkade på dom så dom flyttade sig, tyvärr. så vart att jobba på annat och det gick bra han var skit stel i vänster sida och det släppte inte förens i slutet utav ridpasset. men annars gick det bra han har börjat takta lite och han som hade blivit så duktig och slutat med de. det kommer lite då & då men inte lika mycket som han var i början. han har iallafall blivit skit duktig i galoppen jag är så himla nöjd över de och det känns super bra, i slutet vart han iallafall riktigt fin i traven och skritten och det känns så skönt när det har gått lite knapert i början sen blir det näst in till perfekt. men nu börjar jag känna för att jag och thriller inte ska forsätta trampa i samma spår skulle vi behöva börja träna för en tränare dressyr till en början. det känns som om vi behöver mera hjälp med vissa saker och jag behöver få bekräftelse hur det går vad vi behöver träna på o.s.v. problemet nu är bara att jag vet inte vem jag vill träna för eller vilka som är bra eller vilka som finns i huvudtaget har ju lite hum om några. men om ni mina läsare har några ni rekomenderar så skriv mera än gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0