18 december 2009

when i'm whit you i feel alive.
ridturen började med en skritt tur i skogen på kanske 15-20 min, solen var precis på väg och gå ner så det vart lite extra mysigt. när jag skrittade i skogen tränade jag på de där med att slappna av utan min hjälp, det funkade rätt så bra visst att han spände till sig några gånger men han var duktig. väl inne i ridhuset bestämde jag mig för att ta fram bommar visste inte riktigt vad jag ville ha så la bara fram 4 st travbommar i ridhuset och travade över dom han var skit duktig och lyft jätte duktigt. tränade även på samma som jag gjorde ute i skogen i traven ocskå det gick lite väl snabbt vissa gånger men vi kom överens och det gick verkligen super bra. vi började galoppera och jag förväntade mig de värsta men fick det bästa, han sprang inte iväg en endaste gång han lyssnade super fint på min hjälper. efter galoppen vart det trav igen och det gick bra då också han sprang lite väl fort igen några gånger men fick tillbaka honom men det är något vi behöver träna på. gjorde även så att jag skrittade fattade trav skrittade fattade trav för att få honom att förstå att han behöver inte skynda sig och försöka få en lugn och fin skritt och sedan en bra trav med en fin övergång till skritt. det gick ganska bra men något vi behöver träna på mera iallafall. är iallafall nöjd med de här ridpasset han försöker verkligen och det är ju super kul och om man tänker tillbaka så har det blivit förändring på oss och det gör mig glad. det värsta med ridningen nu är att sen jag tog svininfluensasprutan i vänster armen har jag varit stum och kan inte riktigt leda med handen utan fastnar med den. men det börjar släppa häromdagen vart det värre så det går på bättrings vägar men det är riktigt irreterande speciellt när man vill arbeta lite extra i vänster varvet eftersom det är thrillers ''lite svårare'' varv. men jag tycker han är super som ger allt vid ridningen och att han tycker att det är så kul.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0