17 december 2009

you always get me to smile.

snön bara rasar ner och det är toppen, det är lite för kallt men vad spelar de för roll de finns snö nu iallafall. idag gick jag upp klockan 6 för att fixa mig sätta på stall kläder och sedan ta bussen som gick vid 7, kan bara säga att jag var helt död och är det fortfarande. sen vart det bara vidare til hageby ridskola eftersom det är där vi ska ha våran juluppvisning. så har varit där från 8-11 det var väldigt rörigt mycket att göra och man tappade suget på att göra dom sakerna man ska göra, men det är väl bara bita ihop det är iallafall jullov efter de tack gode gud för de. när jag kom hem sprang jag upp till stallet på direkten tog in thriller tyckte faktiskt synd om honom när de blåser så himla mycket och han har inga träd att skymma sig med sen är det även -7 också och sen att det blåser på de med. så jag valde att ta in han 3 timma tidigare, slängde in massor utav hösilage han kan pyssla med tills jag kommer och tar in alla andra hästarna som jag gör varje torsdag. det tråkiga med thriller är väl att han hatar att stå inne själv han gnäggar och skriker som bara den, men han får faktiskt vänja sig vid de. han har blivit mycket bättre än i början då bajsade han hela tiden och gick omkring och gnägga men det gör han inte längre iallafall eller inte så länge jag är i närheten.

men nu ska jag sova lite vid 3 igen ska jag vara i stallet och ta in hästarna och behöver lite vila innan de. blir även att rida efter att ha fixat dom andra sysslorna, åter kommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0