17 december 2009

you are crazy but i love you anyway. ♥
nu har jag precis kommit ut ifrån en varm och skön dusch det är ju hur kallt som helst ute känns som om min kinder ska ramla bort när de blåser. men idag red jag i ridhuset och det gick väl sådär han var sjukt pigg. jag fick tips ut av rebecca och försöka arbeta thriller på långa tyglar och få honom söka sig framåt och neråt och slappna och bli lösgörande utan att jag behöver göra någonting, jag tror det kommer hjälpa oss massor i ridningen om vi jobbar på så ett tag och då tror jag att jag kommer få en mycket lugnare thriller. men det gick bra i skritten han behöver bara söka sig lite mera nerå annars var de bra han behöver även hitta ett tempo där han inte spänner sig men tror de kommer komma efter att ha tränat på de här mycket. när man rider honom med normal långa tyglar så blir han ju avslappnad och lösgörande och inte spänd i stegen och det är ju ett plus nu är de bara träna så med långa tyglar också. men efter skritten började jag trava lite på halvlånga tyglar och de gick väl rätt så bra han arbetade på riktigt bra och sökte sig framåt och neråt mer än i skritten kom åt han riktigt bra några gånger. men han sprang lite för fort tyckte jag men det är väl någon han också får hitta själv eftersom han inte blir likadan när man rider honom med normala tyglar då har han ett avslappnat steg. men det var hur kallt som helst i ridhuset och de blåste så det lät ganska mycket i ridhuset så jag tappade mycket koncentration och då vart det lite fel. när vi skulle fatta galopp gick de mindre bra han bara sprang och upp med huvudet och vet inte riktigt vad som hände med honom jag tappade iallafall humöret men höll mig kvar på honom ett tag för att se om det släppte. försökte med små volter och allting sånt men det hjälpte inte speciellt mycket. och när man redan har varit stressad pga utav skolan i en veckas tid ungefär så blir det att man inte tänker ordentligt på när man rider utan bara på skolan och allting. ska bli riktigt skönt när julavslutningen är slut imorgon som vi har ordnat så vi får lite lov och bara släppa skolan sen börja på ny kula igen. jag kan även tänka mig att min ridning kommer gå mycket bättre då och jag kommer få tillbaka koncentrationen mera på ridningen. så efter att ha försökt med de ena och de andra vart bara jag och thriller mer oens om vad vi ville han stutsade jag satt där som ett fån så jag bestämde mig för att släppa honom i ridhuset så han fick busa av. och jag tror jag gjorde alldeles rätt han sprang som en dåre och bockade haha han tyckte alltså att de var riktigt skönt och kul för den delen också. så nu tror jag han har fått ur sin energi iallafall och det kommer gå bättre i ridningen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0