16 december 2009

whit you i am strong.  

idag vart det ett pass i ridhuset. gick inte alls bra till en början han var spänd och vägrade släppa loss i nacken utan bara drog upp huvudet sprang hej vilt ville inte skritta utan bara takta och allting sånt, jätte jobbigt var de. men vi var trots allt 4 st i ridhuset till en början 2 st hoppa och en red bara så vart lite rörigt med de också men det är bara för thriller att lära sig. tror mycket var mitt fel idag med jag tappade humöret nästan på direkten och vart bara hård i handen så ska inte skylla på honom så mycket. och sen stog han igår också så tror de kan bero lite på de med och sen kylan jag vet inte riktigt men det gick inte bra iallafall. men efter att ha galopperat i år och evigheter för att få ut all energi så släppte han loss lite och då gick de till och med bra i traven och han fick lugn och harmonisk trav och arbetade på riktigt fint. vi kunde till och med göra halt stå i några sekunder och sedan börja trava igen utan att han skulle stå och trippa. sen efter att ha travat av honom kunde jag skritta honom och han takta inte en enda gång och det var super. red i nästan 1½ timma men han var tvungen att få ur sig sin energi och jag var tvungen att känna att det kändes bra och när de väl gjorde de så avslutade jag på direkten. så de här ridpasset kan man säga var dålig till en början men vart bra till slutet en riktig förändring där i mellan. är stolt över honom iallafall vi försökte iallafall och vi lyckades tills slut och det är de som är huvudsaken.


Kommentarer
Postat av: Josefine - hästblogg

Hej hej, nu har jag börjat blogga igen :)

2009-12-17 @ 00:18:31
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0