14 december 2009

idag när jag satt i skolan fick jag ett gulligt sms utav min syster som skrev att hon hade mockat och lagt in hans mat och det tackar jag tusen gånger för eftersom det har varit rörigt och mycket i skolan senaste tiden.

idag blev det att rida i ridhuset hade tänkt skritta fram ute men gick in direkt i ridhuset i stället. min pojkvän kollade även ett tag också, så himla gulligt utav honom. men anna och johanna var i ridhuset också och red på sin hästar johanna hoppade med sin häst mycon och thriller ville verkligen verkligen hoppa det märktes ifrån topp till tå. så hade tänkt rida bommar någon gång i veckan nu. har tagit de lite lugnt med bommar ville inte överanstränga någonting men nu är de ingen risk. men thriller arbetade på riktigt bra idag och vi var verkligen ett i stort sätt hela tiden han var en riktig stjärna. han vart lite uppjagad när johanna hoppade men de var bara att ta 5 djupa andetag och sedan börja om från början han gav sig ganska snabbt och började arbeta igen. vi jobbade mycket galopp arbeten och de idag som volter och de, han var riktigt duktig han vart stark som bara den fick knappt stopp på honom. men han arbetade riktigt fint och nacken och allting jobbade han perfekt med det är så himla kul när saker och ting förändras. vi gjorde även mycket halter och övergångar men gjorde bara 2-3 st halter från galoppen han brukar bli jätte hispig efter och vill inte stå still en enda sekund men idag gick de och det var även därför jag bara gjorde 2-3 st man vill ju inte nöta på något så det går fel och eftersom han redan var så duktig dom gångerna. men det är som man säger i ridningen att man kommer två steg fram i ridnigen backar man alltid ett steg sen fortsätter det sådär. är iallafall super nöjd med ridpasset idag tycker det är så kul när man ser förändring och man märker de. imorgon får de bli en vilo dag för honom jag har inte riktigt tid har mycket i skolan imorgon ska iväg och äta + att jag ska ta svininfluensa sprutan så kommer kanske ha lite ont i armen. så det får bli en vilo dag för honom imorgon det är han i vilket fall som helst förtjänat min underbara kille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0