13 december- skogstur i snön

när jag vaknade imorse hade jag hoppats på massor utav snö på marken. men när jag väl vaknade upp och verkligen hoppades på massor utav snö krossades mina drömma lika snabbt som jag drog upp rullgardinen. det var knappt någon snö alls, hallå tomten gud vem de nu är som fixar snö jag vill ha massvis utav snö. 

idag gick jag iallafall upp till stallet vid 10 för jag och anna hade bestämt oss för att rida ut då. som dom andra gångerna hade ju anna försovit sig så hon kom vid halv elva ungefär vi tog upp hästarna fixade lite och så sen så märkte vi att det började snö plus att vi var hungriga. och då var klockan redan halv 12 så då ringde anna frågade hennes mamma om hon kunde komma med mat snäll som hon var gjorde hon de. vi satte oss och åt ungefär vid halv 1 och innan vi hade börjat äta var jag hemma och hämtade min rid thermo byxor eftersom det snöade och var kallt ute. vi kom väl ute vid ungefär halv 2 meningen var egentligen att vi skulle vara ute i skogen vid ungefär 11 någon gång men det var en aning förskjutet. väl ute i skogen hade jag två ländtäcken sen så hade jag tjocka och mysiga thermo byxor. så varken jag eller thriller frös. självklart så snöade det fortfarande och thriller verkade tycka det att det var lite konstigt? han gick och frusta och spände upp sig. och jag som inte har några snösulor på honom det vart skapliga styltor när vi gick där de var snö inte alls kul. men sen gick vi mest i skogen och slingrade omkring så lyckades komma ifrån styltrona rätt så bra. han tyckte iallafall att det var obehagligt och konstigt att få styltor under hovarna. han var verkligen hispig idag när vi red även fast han har blivit så himla mycket bättre en om första gångerna man red ut på honom så är det ändå ganska mycket kvar att jobba bort från honom så han lär sig. han skötte sig väl bra på ett sätt men ibland önskar man att han hade lite mera mod i sig. han är mycket modigare när vi rider själva i skogen. han var väldigt taktig idag och vägrade släppa loss utan bara flaxa med huvudet och takta. tror mycket väl att det kan ha berot på snönen men mitt humör varade inte länge när han höll på sådär så mitt humör höll inte alla gånger. fick bli arg på honom några gånger och det vart ju absolut inte bättre för det kan jag säga men ibland går det inte hålla sig när det liksom går ''för långt''. men i slutet av turen var han bättre än vad han var i början. vi skulle trava en liten bit så skulle anna trava först och thriller vart ett monster? oh yeah säger jag bara anna skulle trava så skulle jag vänta och det skulle jag inte gjort han stod på bakbenen trippade hela skiten för att försöka komma i fatt vicktor så jag fick skrika ''stanna anna'' annars skulle han säkert göra något riktigt dumt. vi gick även i några riktigt träsk snacka om att dom verkligen var tvugna att lyfta på benen och det var thriller så duktig på han snublade inte en ända gång. vi hoppade även ett dike, thriller brukar alltid tveka och backa sen ta värsta satsen men idag hoppade han diket som nästan ingenting skit skönt, då vet man att man kommer någon vart med det man vill. min lila prins & jag vi klarar av allt i vått & tort det vet jag allt. även fast både hans humör och mitt humör är lite skarpa ibland, men vi vänjer oss bort det och då går allting perfekt. men det gick både bra och dåligt ska inte klaga så mycket han är trots allt en sago häst + att man alltid inte kan ha det bra hela tiden varje ridpass, han var duktig iallafall vi båda försökte och det är ju de som räknas. sen lyckades vi med en del och en den inte men det vi inte lyckades med tar vi nästa gång. man kan inte ta allting samtidigt då blir det bara fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0