12 december- skogstur

you and me forever.


dagen började med att mamma hämtade mig hemma hos min pojkvän klockan 9 hann bara äta frukost hemma sen bar det av till stallet. jag bestämde mig för att jag skulle rida ut och som tur var så hade inte thriller kommit ut i hagen än så behövde inte gå ner och hämta honom, super skönt. när jag stod i stallet fick jag ett samtal utav anna som frågade om jag hade lust att ta hand om vicktor eftersom dom skulle till ullared, typ en impuls grej? och jag tackade iallfall ja. efter det vart det sätta på thriller sakerna sen ut i skogen, han var super duktig. vi red i ungefär 1½ timma och det var skit mysigt. när jag bara hade varit i skogen kanske 5 min kom solen fram och det vart bara ännu mysigare. idag vart det att klättra lite vi red överallt och ingenstans sen så gick vi mellan alla träd hela tiden arbetade mycket med skänkeln och han tog skänkeln jätte bra. vi galopperade även lite idag han var pigg och glad som alltid, hittade 2 stockar som vi hoppade också och det vart allt några glädje skutt efter, han är så himla söt ibland. när jag kom hem efter skogsturen stod min mamma i boxen och mockade thriller boxs så himla super snäll. slängde av han alla saker drog igenom honom med borsten på med hans täcken sen ta med lite hösilage ner till hagen sen släppte jag ut honom. in i stallet sen och mockade åt vicktor sen vidare på kalas, min underbara farmor fyller 60 idag. men efter kalaset blev det till stallet för att göra iordning maten och allting åt vicktor sen borstade jag av dom och de sen bar det av hem igen. men kom hem ifrån stallet alldeles nyss anna ville jag skulle komma upp för hon hade en sak till mig och de hade hon allt, hon hade köpt twix och snickers åt mig, super gott. tack bästa anna.

FÖRRESTEN DET SNÖAR UTE OCH DET ÄR SUPER MYS.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0