11 december- hageby ridskola

jag tror på oss, på dig och mig thriller.


idag började dagen med att vara på åby ridskola som varje fredag. idag var de lite speciellt för det första är det sista dagen på hageby kommer sakna hageby men framförallt lotta ridläraren hon var bäst. men sen så tränade vi även på våra nummer vi ska göra. ja i skolan så har vi ett projekt som heter bussnes och då ska vi arrangera en julavslutning så vi har gjort lika olika nummer osv. jag ska iallfall vara med på husmansridningen agilite och så ska jag göra en spegelritt med en tjej vid namn linnea i min klass. så idag tränade jag och linnea på spegelritten kunde tyvärr inte ha den hästen jag ska ha på riktigt utan fick ta en annan häst vid namn steffie som var hur klurig som helst. men hittade lite små knappar. sen vart både goliat linneas häst som hon red och steffie vädligt taggade när vi skulle börja trava och stod brevid varandra, dom trodde vi skulle leka så det vart lite hopp och fart. men är nöjd med ritten iallfall kommer bli bättre tror jag när jag kan programmet lite mera. men efter vi ridit ätit och jag hade fått reda på mitt betyg i ridningen teoretiskt och praktiskt så hämtade min mamma mig för att sedan ha utvecklingsamtal i skolan. efter utvecklingsamtalet kom jag hem och då tog jag cykel och cyklade bort till min underbara bästa vackra thrillson.

idag gick det super-duper-bra han var jätte duktig övade på programmet som jag skrev om innan som vi ska rida nästa vecka på julavslutningen. det gick bra och han lyssnade riktigt bra, i början vart det lite konstigt och han tyckte allting var skit roligt och började takta men efter att ha arbetat honom mycket i skritten så slutade han och vart hur fin som helst. gjorde mycket öppnor, skänkelvikningar mycket vägar och hörnpaseringar och han jobbade på galant som vanligt, han är en riktigt stjärna. vi har blivit så duktiga tillsammans och det gör mig så lycklig. och det märks att han tycker att det är skit kul att arbeta det märks verkligen och många säger detsamma att det syns på honom och det är ju super. vi har ju i stort sätt travat och skrittat mesta dels hela tiden men tagit lite galopp vid varje ridpass men nu ska de komma in lite mera eftersom han är helt fräch i benen och det nu. han var iallafall skit fin i galoppen idag. han har ju inte blivit galopperad på två dagar igår vart det skogen och sen i förrgår joggade jag honom och gjorde honom lösgjord i trav och skritt. och när han inte har galopperat på 2 dagar brukar han mest bara springa men inte idag. kunde få honom riktigt fin och det är ett framsteg mot vad det var i början då var det typ släng oarbetad galopp hela tiden men inte nu inte, nu arbetar han på med hela kroppen och han kan verkligen samla sig skit fint och galoppera i ett lugnt tempo utan att trycka i hopp sig allt för mycket, han är en super häst och världens bästa läromästare.

första veckan på jullovet blir det bara att vara i skogen hela den veckan det har jag lovat thriller och det är han verkligen värd. har dåligt samvete för att det inte har blivit så mycket i skogen som jag har velat men de blir så när man går i skolan och det blir mörkt. det kommer bli bättre till sommaren då det är ljust. men nu på vinterna blir det att rida ut en dag på helgen eller helst hela helgen försöker jag rida ut honom så det blir lite varierande. men när jullovet kommer då blir det mycket galopp och klätter jobb för det tycker han är super duper kul. ska försöka hitta några riktigt bra ridvägar då också.


Kommentarer
Postat av: Louise

vad fin han är då emelie :) glad jag blir för din skull.

2009-12-21 @ 18:43:14
URL: http://souhai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0