10 december- skogstur

even though it is difficult so I love you in anyway.



idag vart det en tur i skogen med thrillson. han var inte alls duktig i skogen idag han var spänd rädd för allting som rörde på sig och stressad inte alls kul. trodde att han bara skulle vara de till en början men det vart nästa bara värre och värre. han lyssnade inte på min hjälper för fem öre han sket i mig totalt och var helt uppjagad över allting. kändes inte alls bra att rida honom idag tyckte synd om honom samtdigt som jag vart på dåligt humör och ledsen över att de inte gick bra. han brukar vara lite spänd i början när man rider ut men inte lika ofta som i början men nu var han extrem. han vågade knappt gå förbi en sten så han höll på och protestera och skulle slänga sig åt alla håll och kanter. jag som inte hade sadel heller, men som tur höll jag mig kvar. red i ungefär en timma lite mindre och vi skrittade bara i stort sätt ville varken galopper eller trava speciellt mycket när han var som han var idag. tog några trav steg men det vart inte alls många. sen så är det så himla lerigt i skogen nu också och han som inte gilla lera speciellt mycket. fast det har han blivit mycket, mycket bättre på. ibörjan sprang han i stort sätt på mig när man gick med honom och slängde sig åt kanterna när man gick och red, men nu går han oftast som om de inte vore någonting så han är super duktigt tycker jag. det är ett stort steg för oss två att klara av att lita på varandra för att han ska kunna gå igenom leran utan att slänga sig eller tvärstanna.. 





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0